Jak zvýšit svoji šanci na trhu práce aneb kde mám hledat a kde mohu být všude nalezen/a?

Sdílejte příspěvek

Jistě jste již všichni slyšeli nebo možná i navštívili kariérní portály jako je jobs.cz, práce.cz, dále například Monster, Dobrá práce a mnohé další. Na těchto portálech určitě naleznete mnoho zajímavých nabídek a při správném nastavení filtrů pozic se vám výběr zúží na pozice, na které cílíte.

Proč si hledání ale trochu neusnadnit?

Například portál jobs.cz nabízí nastavení tzv. JOBS Agenta. Je třeba, abyste si na jobs.cz vytvořili profil, poté si můžete Agenta nastavit – jednoduše jde o to, že si do profilu zadáte parametry kýžené pozice a jobs.cz vám poté bude inzeráty odpovídající nastaveným parametrům odesílat přímo na váš e-mail.

Když už budete u vytváření vašeho účtu, doporučuji si vyplnit informace v záložce profil – je to vlastně taková obdoba vašeho životopisu. Pokud vyberete možnost „zveřejnit personalistům“, tak všechny společnosti, které využívají portál jobs.cz,, mohou v jeho databázi hledat uchazeče přímo. Tímto krokem se zviditelníte a zvýšíte tak vaše šance, že si vás personalista všimne. Pokud jste ale stále zaměstnán/a, a nechcete, aby váš současný zaměstnavatel věděl, že se rozhlížíte po nové práci, doporučuji do pole „nastavení soukromí – kdo můj profil neuvidí“ uvést jméno vašeho současného zaměstnavatele.

Máte LinkedIn profil? Mít profil na LinkedIn považuji dnes za nezbytné, minimálně pro pozice spadající do kategorie tzv. bílých límečků (kancléřské pozice, obchod apod.). Tuto sociální síť zaměřenou především na profesní život využívají personalisté velice rádi. Nejen že zde sami oslovují vhodné kandidáty, ale navíc si zde ověřují informace uvedené ve vašem CV s informacemi uvedenými na vašem profilu. Personalistu také zajímá, zda máte nějaká doporučení, jakou aktivitu na LinkedIn sledujete nebo sám/a vyvíjíte apod. V neposlední řadě je LinkedIn plný pracovních nabídek a stejně jako na jobs.cz můžete svůj profil ještě obohatit o informaci, že hledáte práci – tato informace pak bude pro náboráře viditelná.

Facebook – mocná sociální síť protkaná nejrůznějšími skupinami, ať už profesními nebo skupinami sdružujícími nabídky práce. Skupiny s nabídkami práce jsou určitě prima, i zde můžete narazit na zajímavou pracovní nabídku. Já bych ale doporučovala připojit se do nějaké specializované skupiny. Například, pracujete-li v marketingu – staňte se členy skupin zabývajících se marketingem. Čas od času se i tam může ukázat pracovní nabídka, ale navíc tak můžete sledovat současné trendy, nabídky různých kurzů a seminářů anebo se propojit se zajímavými lidmi z vašeho oboru.

Odborná fóra – internet je plný odborných diskusí a fór na nejrůznější témata. Pokud se chcete dále rozvíjet a být tzv. v obraze, určitě bych sem tam nějaké to fórum navštívila.

Picture of Veronika

Veronika

✔️Kariérové poradenství
✔️Externí HR konzultant
✔️ Lektor & Mentor
✔️ Headhunter do digitálního marketingu

Za jeden zelený čaj 🍵 pro mě

 49,- Kč

Nejnovější články

Stažení materiálu zdarma